Wednesday 5 October 2016

Testimoni Bengkung Moden

Buncit diperut sudah agak berkurangan selepas 10 hari memakai Bengkung Moden dan Gel Sireh Slim
Sebagai seorang yang berbangsa India , setahu saya tak ramai yang bukan berbangsa Melayu yang benar-benar nak kempiskan perut lepas bersalin (contohnya ibu saya). Saya diperkenalkan dengan Bengkung Moden oleh rakan sekerja berbangsa Melayu kerana masalah perut yang buncit selepas bersalin secara pembedahan (cesarean). Pada mulanya saya agak ragu-ragu dan tidak pasti saiz mana yang sesuai dengan saya kerana saya tidak gemuk tetapi hanya buncit diperut sahaja. Namun selepas menghubungi Puan Fazidah, saya mengambil keputusan untuk mencuba Bengkung Moden dan Gel Sireh Slim.
Buat masa ini saya dapati buncit diperut sudah agak berkurangan selepas 10 hari memakai Bengkung Moden dan Gel Sireh Slim. Saya memang nak sangat kempiskan perut sebab nak pakai baju kebaya perbagai jenis seperti kebaya moden, kebaya panjang dan kebaya pendek yang dijahit sebelum mengandung. Rasa macam tak puas hati sebab tu lah sekarang ni nak sangat kurangkan buncit diperut. Suami saya juga kini menggunakan Gel Sireh Slim untuk mengempiskan perutnya yang buncit.
I’m so happy… Thank you.
Jaya – Putrajaya
Pergi opis pun boleh pakai sebab orang tak perasan yang kita pakai bengkung moden
Selamat Pagi. Nak bagi komen pasal bengkung ni. Saya baru jer terima bengkung ni hari Isnin yang lepas. So dah start pakai la. Saya pakai bengkung ni dari siang sampai petang lepas tu sambung balik ke malam sampai pagi.
Pergi opis pun boleh pakai sebab orang tak perasan yg kita pakai bengkung tu…dulu I ada ler pakai corset tapi tak sampai setengah hari jer dah bukak sebab senak la, sakit ler sebab terlipat-lipat kan, tapi pakai bengkung ni Alhamdulillah dari pagi sampai petang takde bukak-bukak pun selesa jer rasanye. Lagi satu sejak pakai bengkung ni takde la terasa ngilu kat tempat cesarean tu.
Nasib ler jumpa bengkung ni kalau tidak kenalah pakai bengkung yang ikat-ikat tu. Bukan apa kalau pakai yang ikat-ikat tu I jadik kelam kabut, tak sempat nak abis ikat anak dah panggil ler, macam-macam la. Sekarang dah ada bengkung ni just zap on jer siap dah. Terima kasih ya kak Fazidah. Saya akan terus pakai dan melihat perubahannya.
Earizad – Bukit Jelutong, Shah Alam (bersalin cesarean)
Bengkung Moden lembut dan selesa dipakai. Material dia tak buat kulit jadi gatal
Sewaktu didalam pantang selepas bersalin secara pembedahan untuk anak pertama dan kedua dulu, saya tidak memakai bengkung kerana takut sakit ditempat luka. Namun persepsi saya berubah selepas memakai Bengkung Moden.
Bengkung ini lembut dan selesa dipakai. Material dia tak buat kulit jadi gatal. Lagi satu, since kain dia separated in 4 compartment, senang nak adjust. Sangat elok pakai masa tengah buat kerja berat, sebab dapat support perut dan rahim. Sebelum ni kalau tak pakai bengkung, boleh rasa sakit kat bahagian bawah dan ditempat caeser. Bila dah pakai bengkung, dah tak rasa sakit lagi.
Intan Idayu – Bangi, Selangor (bersalin cesarean & mula memakai bengkung moden selepas 8 bulan bersalin)
Actually this is designed for c-sec mommies, but it is also suitable for everyone, including non-confined-ladies. It works like corset, very firm and comfortable
… it is soooo easy until Nek Maznah said “senang kan pakei barut ni sik payah ikat, melekaaaat aje”.
Actually this is designed for c-sec mommies, but it is also suitable for everyone, including non-confined-ladies. It works like corset, very firm and confortable.
And the most important is, it is a worth buy! and the shop owner, Sis Fazidah is very friendly and helpful. She layans every email I sent to her. It also works like tube, so during BF session with Hafiy, i can selak-selak without worry ;))
Lyna(www.mysuperkids.net)
(Lyna bersalin normal dan memakai bengkung moden sewaktu didalam pantang selepas bersalin kerana perlu berpantang sendirian dan tinggal jauh dari keluarga)
* Gambar diatas adalah gambar anak Lyna – Baby Fahry

No comments:

Post a Comment