Wednesday 16 November 2016

3 Petua Mudah Untuk Kempiskan Perut

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Setiap wanita pasti mengimpikan untuk memiliki perut yang kempis. Namun bila kita kurang bersenam atau suka melewatkan waktu makan malam, pasti akan memberi kesan pada perut. 

Kebiasaannya lemak paling cepat berkumpul di bahagian perut dan akan menyebabkan perut kelihatan agak buncit.

Tetapi jangan fikir wanita yang berbadan gempal sahaja ada masalah perut tidak langsing, sebaliknya ramai juga wanita yang kurus mempunyai masalah perut buncit.

Setiap masalah pasti ada cara untuk mengatasinya, begitu juga dengan masalah perut buncit. Di bawah ini saya nak kongsikan beberapa Petua Mudah Untuk Kempiskan Perut.

1) Limau Nipis 
Ambil sebiji limau nipis dan perahkan jusnya ke dalam mangkuk. Tambah sedikit kapur sirih kedalam jus limau nipis. Sapukan ke bahagian perut. Kemudian ambil sehelai bengkung dan balut perut. Amalkan setiap malam sebelum tidur.




2) Asam Jawa 
Bancuh segelas air asam jawa. Biarkan semalaman. Bila bangun keesokan pagi, minum air asam jawa tersebut. Amalkan sehingga perut kembali langsing.




3) Daun Lidah Buaya
Didihkan daun lidah buaya dan air asam jawa di atas api sehingga pekat. Selepas itu tutup api dan biarkan campuran itu sejuk sendiri. Setelah itu lumurkan campuran tersebut ke perut.




Mudah-mudahan tiga petua mudah ini dapat membantu puan-puan untuk mendapatkan perut yang langsing. Selain itu puan-puan boleh juga amalkan meminum air detox.

Namun senaman perlu diteruskan. Jika ada masalah perut buncit, lebihkan senaman untuk bahagian perut contohnya buat sit up. 

Selain itu amalkan pemakanan yang sihat, kurangkan makanan berminyak, minuman berkarbonat dan awalkan waktu makan malam.

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment